maandag 7 november 2011

Schapenvachten, kaarsen en verse koekjes

Ohh zoals ik vroeger in een herfstdip terechtkwam zo barst ik nu van de energie..dit zal wel aan het werk liggen..ik kijk elke week erna uit om weer (vrijwillig) aan het werk te gaan..Net gebeld met gemeentes uwv etc etc en vrijdag een afspraak met de gemeente om te kijken of een werk leer traject of reintergratie project mogelijk is! Spannend dus!

Van het weekend had ik een nieuw oppaskindje te logeren..Anton had een weekendje weg met vrienden en voor dat het oppaskindje er was ben ik nog even naar de tuinkamer geweest om inspiratie op te doen..ik kwam er natuurlijk niet met lege handen weg..een mooie oude vaas, opgezette pauw/roofvogel, mooie potjes en een mooi raampje. Thuis sloeg ik direct aan het herinrichten..zie hier de foto's.





Dit is de "voorkamer" aangezien het zo'n grote ruimte is heb ik hem verdeeld in 2 ruimtes met een kamerscherm. Hier zitten we aan tafel te eten en zit ik aan een lessenaar te werken.
In de voormalige hotelkast kan ik al mijn troepies voor de winkel kwijt. Ik heb hier wat herfst toegevoegd door mooie groene dinerkaarsen te plaatsen, een pot gevuld met afwerpstangen en dadeltakken te plaatsen en een enorm kruis te plaatsen..helaas gaat het kruis me wel weer verlaten bij de komende fair..





De "achterkamer is zo knus geworden. Kaarsen, vachten op de grond en op de bank en overal mooie bruintinten.
Gek wat een paar andere dingen kunnen doen.
Nu ook maar eens een overzichtje van de kamer..zodat je een beetje snapt hoe het is ingedeeld.



Helaas vandaag wel weer migraine, maar dat zal wel komen omdat ik zo op gesprek moet..ga naar de dokter voor een uur gesprek over stoppen met roken. Ik rook nu al vanaf mijn 14e(ben nu 23) en vind het wel genoeg zo. Het kost veel geld, het is super ongezond etc etc..genoeg redenen..Anton is al gestopt vanaf 1 januari en ik heb het afgelopen jaar meerdere keren geprobeerd maar helaas zonder resultaat. Afgelopen week had ik er genoeg van..alles ziet er wat positiever uit door werk, een opbouwend zelfvertrouwen dat ik toch niet zo zwak ben dat ik niet zelf zou kunnen beslissen of ik zou stoppen met roken of niet. Het is NU genoeg geweest.
Ik ga me dus laten informeren welke mogelijkheden er zijn, hoe ik over die valkuilen heen stap..
Nou ja..we zullen het zien :)

Mocht je nog een leuk dagje weg willen, de agenda op de site is weer ge update.. kijk even of er wat leuks voor je bij ziet en misschien tot dan. Woensdag rond 7 uur weer nieuwe artikelen online.
Een hele fijne week gewenst!

17 opmerkingen:

  1. Hee Sanne,
    Het ziet er weer gezellig uit bij jou !!
    En uhh... met dat zelfvertrouwen van jou zit het naar mijn idee best wel goed daar is niks mis mee,.....
    Stoppen met roken....tja..dat is ook zoiets ik was vroeger net een schoorsteen en uit elk gat kwam rook bij mij, ohhh haha echt hoor ik heb meer dan 7 pakkejes sigaretten in de week gerookt................?! toen was ik 20..
    Op mijn 22 ste ben ik ermee gestop,pakje in de container en een week ziek geweest,noem het afkicken..ik heb daarna zo af en toe op een feestje nog eens ééntje gerookt en dat kon ook en na verloop van tijd was de behoefte helemaal weg.
    Vanaf mijn 23 was ik er helemaal vanaf.
    Kun je er iets mee ???
    Zet um op Sanne !!

    Groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. liebe sanne
    einfach traumhaft deine fotos.
    könnt alles kaufen...grins wenn du nur näher wohnen würdest.
    sei lieb umarmt daniela

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je huisje straalt echt warmte, dat hebben we voor vandaag wel nodig. Het is zo koud en grijs buiten. Tja we zijn te veel aan de warmte gewent, maar dit, de Herfst heeft ook z'n charmes. Genieten van het binnen zijn, genieten van elkaar..
    Succes met het stoppen met roken, dat geeft zoveel meer energie. Ik ben gelukkig iemand die nog nooit gerookt heeft, daar ben ik erg trots op..
    Ik wens je een fijne dag
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi sfeervol ziet je huis uit...Prachtig en stoppen met roken Super dat moet je echt doen. Ik kon het ook maar eigenlijk nu spijt dat ik het niet veel eerder gedaan had.....groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Sanne einfach wunderschön sieht es bei Dir aus.Die Fotos sind einfach genial.liebe grüße nina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je het gezellig gemaakt.
    Succes met stoppen hoor.

    groetjes
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk sfeervol huis heb je toch. Totaal anders dan dat van mij maar ik vind het wel prachtig. En wat dat stoppen met roken betreft: ruim 20 jaar geleden stopten wij kettingrokers. Lang voorbereid en een datum geprikt. Bij alles wat we deden was het onze laatste...op een gegeven moment waren we zo blij te mogen stoppen! En het is eigenlijk best makkelijk gegaan, wat afleiding zoeken voor de vaste rookmomenten en jezelf belonen met het geld dat je uitspaart. Succes en je kan het:)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. het ziet er prachtig uit bij je, heerlijk die herfst, ik hou er van! Al die warme kleuren in de natuur en in huis,ik heb een lekker geurkaarsje aan (kaneel), pepernootjes (met chocola, haha) op tafel, heerlijk!

    Heel veel succes met het stoppen met roken, lijkt me niet gemakkelijk, maar als je zelf echt wilt, komt het vast goed.
    Groetjes,
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat heb je toch een geweldig huis..super gezellig hoor..leuk die herfstaccenten...te gek
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je toch een gezellig huis Sanne...sterkte met je migraine en je gesprek !! liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is het speciale sfeertje bij jou toch elke keer genieten! Zo mooi.....
    Zoveel sterkte met de poging tot stoppen met roken. Hoop dat je goede aviezen aangedragen krijgt. Zo vervelend migraine, zo bepalend..... Sterkte!

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het ziet er weer prachtig uit bij je Sanne. Die afwerpstangen vind ik prachtig. Ik hoop dat die nog een keer in je winkel komen. Ik heb nooit gerookt dus kan je geen tips en adviezen geven maar alleen veel succes wensen! Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Sanne,
    Wat een geweldige foto's weer!
    Ik geniet van jouw sfeertje!
    ook ik ben met behulp van de huisarts al meer dan 10 jaar geleden gestopt met roken en daar ben ik nog dagelijks blij om!
    You go girl!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. een prachtig interieur. veel succes met je stoppen-met-rokenproject. toen ik ruim 25 jaar geleden stopte, heb ik gewoon elke dag mijn "rookgeld" in een potje gedaan om geld te sparen voor iets héél duurs, wat ik normaal gezien nooit zou kopen. het werden uiteindelijk schoenen van Yamamoto, maar een slechter paar heb ik nooit gehad. ik heb ze nog steeds bewaard (vorige week nog uit de "verdwijnkast" gehaald), omdat ze me van het roken hebben afgeholpen! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het ziet er weer mooi uit allemaal!
    Succes met het stoppen met roken; bedenk maar wat je voor mooie brocante je kunt kopen voor het geld dat je anders aan het roken zou besteden!

    Groetjes, Jolanda (Rozet)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig allemaal hoor! Dat kruis, echt geweldig.
    Ben benieuwd hoe het gegaan is bij de huisarts.
    groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een gezelligheid in jouw huis, ziet er altijd weer even leuk uit! doe altijd veel inspiratie op van jouw sfeerfoto's
    groetjes,
    bertha

    BeantwoordenVerwijderen