woensdag 30 november 2011

Goedemorgen

Goedemorgen allemaal,
Heb al een tijdje niets van me laten horen..Dit omdat ik sinds drie maandjes nu vrijwillig werk op de zorgboerderij/manege met de hoop op een baan..na een jaar van werkloosheid moest ik even mijn draai weer in de week zien te vinden. Er is sowieso goed nieuws. Ik mag 2 zondagen per maand op de locatie van de manege aan het werk. Eerst als assistent begeleidster en uiteindelijk komen daar dan waarschijnlijk de 2 zaterdagen bij. Morgen heb ik een gesprek met de gemeente en hopelijk kan ik via hun een werk leer traject doen zodat ik 4 dagen in de week bij de zorgboerderij kan werken, 1 dag naar school en dan na een jaar flink wat ervaring heb opgedaan en een extra papiertje op zak heb..Gisteravond en vanochtend natuurlijk al weer migraine door de zenuwen voor het gesprek. Ik wil dit zo graag en het maalt dan ook steeds door mijn hoofd.

Nu eerst maar eens wat foto's..het blijft hier veranderen..maarja wat wil je ook door de wekelijkse aanvoer van nieuwe spulletjes. De webwinkel loopt nog steeds goed en met de fairs erbij blijft het een super bezigheid. Nou kwam ik er vanochtend zelfs achter dat de webshop vrijdag al 2 jaar bestaat!!
Dat is natuurlijk wel weer reden voor een feestje maar daar zit ik nog op te broeden..



Eindelijk hebben we zo'n stoel kunnen kopen. Onze oude stoel werd verkocht aan Nina (misch-masch) en we kregen deze binnen. Er zat een vreselijke toplaag over..maar ik zag de wielen en wist dit moet hem worden. Ik ben er eerst een middag mee bezig geweest om de toplaag te verwijderen en toen zijn Anton en ik er zondagmiddag nog drie uur mee bezig geweest om er nieuwe zijkanten op te maken..ook de voorkant is nieuw van oud linnen. Gelukkig had mama nog een hele hoop oude punaises, spijkertjes en bloemetjes liggen. Helaas is de zitting erg slecht en hier moeten we nog wat op bedenken. Het is dus eerst nog een sierstoel en word binnenkort een zit stoel :)



Afgelopen beurzen en markten veel mooie spullen gevonden. Het is altijd weer een keuze wat er mag blijven en wat er weg moet. Het ladenkastje uit de vorige post is ook naar Duitsland vertrokken en daar kwam dit prachtige rekje voor in de plek. Op de antiekbeurs scoorde ik maar liefst 4 paar spitzen waaronder 2 paar zacht roze, 1 paar groen en 1 paar donker roze/rood.
Het laatste paar mag ik houden. Vind het toch wel erg leuk om andere te hebben. Ook het engeltje was een blijvertje.

Het winkeltje blijft ook leuk gevuld, het meeste staat nu bij mijn moeder ivm wieze winkeltjes route maar heb ook wat achtergehouden..



Een fijne week!
Vanavond weer nieuwe artikelen online.

15 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je 2 zondagen per maand aan het werk mag en dat er mogelijk uitbreiding tot de zaterdag bij komt! Het is het begin en je vrijwilligerswerk wordt zo beloond. Gefelicieerd.
    Wanneer ze je inzet zien en stimulans verder te komen. Kunnen ze je inzet waarderen door je een leer-werktraject toe te zeggen. Wens je veel succes en duim voor je mee;-)
    Ik vind de stoel een 'plaatje'!
    Ben zeer benieuwd naar het resultaat 'zitstoel'.
    Fijne dag!

    Hartelijke groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meine liebe Sanne der Stuhl ist wunderschön.Genauso wie deine Fotos.Seit lieb gegrüßt Mama,Papa,Friend.Nina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Sanne,
    prachtige stoel zeg, een plaatje!! En ik hoop voor je dat het doorgaat, dat je een goed gesprek hebt morgen!

    En pioenrozen drogen is niet moeilijk hoor, gewoon op de kop hangen als ze goed in de bloei staan, ik heb het dit jaar voor het eerst geprobeerd en zelfs mij is het gelukt :-).

    Groetjes,
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie foto's weer, ik vind het altijd zo heerlijk om even rond te kijken bij je al heb ik het hier thuis heel anders:) Lieve groetjes en succes met je werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je nu wat vaster werk krijgt en succes met het gesprek morgen! Valt vast wel mee, gewoon jezelf blijven.
    Leuke spulletjes, die donkerroze spitzen zijn ook super! Weer eens een ander kleurtje.

    Groetjes, Jolanda (Rozet)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn om te horen dat er wat meer vastigheid op komst is.....succes morgen met je gesprek, gaat vast goed komen !!!
    Mooie spitzen !!!!
    Groetjes Bianca xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die twee zondagen heb je al te pakken en nu hopen op een goede afloop morgen; zal voor je duimen! Wat een prachtige spullen zie ik weer voorbij komen, vooral oude kerstballen vind ik op dit moment erg mooi.

    Fijne avond. Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Blij dat er wat vast werk gaat komen....heerlijke post.......Liefs van mij..........♥.. ♥... ♥....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. liebste sanne
    oh soooo schön. der stuhl ist ein shabby traum.
    umarme dich herzlich daniela

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is ie mooi! ben zelf ook al een tijd op zoek naar een dergelijke stoel. Zag zoiets in een artikel van Lynda Gardener in VT wonen , was er meteen helemaal weg van, zo'n gestripte fauteuil. het idee was een beetje op de achtergrond geraakt, maar nu ga ik er weer helemaal voor!
    Lieve groetjes,Bertha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn dat er nu uitzicht is op een baan. Ik wens je veel succes voor het gesprek van morgen.
    En wat een prachtige spullen, ik ga even een kijkje nemen in je winkel.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hé wat fijn voor je en wat heb je een prachtige stoel wel veel werk denk ik maar het is echt de moeite waard......groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige stoel! Als de zitting gemaakt is zal die heerlijk zitten. Die pootjes, daar zou ik ook voor vallen! Ik hoop ook dat alles goed komt met je werk, vooral omdat je hier nu zoveel plezier in hebt. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heel veel succes...hoop het echt voor je...je spulen zijn natuurlijk weer geweldig..vooral je spitzen
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen